Banery Konstrukcja layoutu – poziom
Krok I
Konstrukcję layoutu rozpoczyna się od przypisania danego formatu do przedziału wielkości (S, M, L) znajdującego się
w tabeli.
W odniesieniu do szerokości znaku Warty, a tym samym wielkości K, wyznaczane są marginesy według schematu pokazanego na rys. 1. Marginesy określają pozycję znaku Warty.
Wielkość marginesów nie jest stała i przypisana została
do konkretnych proporcji banera.
Krok II
Format od lewej do prawej krawędzi dzielimy na 10 równych części. Za ich pomocą określamy obszar dopasowania pozwalający na przesunięcie pola tekstowego w poziomie. Wielkość obszaru zależy od proporcji boków banera oraz jego wielkości.
Lewa krawędź pola tekstowego musi mieścić się w przedziale
pomiędzy progiem 5 a 6 dla formatów D:K ≤ 3 (rys. 1) oraz
pomiędzy progiem 4 a 5 dla formatów D:K > 3.
D:K – wartość dłuższego boku (D) podzielona przez wartość boku krótszego (K).
Linia wyznaczająca prawą krawędź pola tekstowego jest stała
i osadzona jest na prawym marginesie banera (poza tą linią nie można pozycjonować tekstu).
Krok II Pozycjonowanie tekstu oraz przycisków
Tekst oraz przyciski należy wyrównać do lewej krawędzi pola tekstowego. Tekst wraz z przyciskami środkujemy względem osi poziomej pola tekstowego. W przypadku projektu banera z jednym przyciskiem, button pozycjonowany jest do prawej krawędzi pola tekstowego.
Po osadzeniu tekstu oraz przycisków należy zawsze wziąć pod uwagę ewentualną korektę optyczną. Wytyczne do tworzenia konstrukcji layoutu zostały stworzone na podstawie analizy projektu kilku przykładowych formatów banerów, dlatego o końcowej kompozycji decyduje grafik.
Krok III Osadzanie KV
Po osadzeniu tekstów KV zostaje pozycjonowany zgodnie
z zasadami opisanymi w dziale „Key Visual Warty“.
Kadrowany KV Warty jest środkowany w poziome względem osi pionowej formatu. Należy zawsze uwzględnić prawy margines odsuwający KV od typografii oraz przycisków.
KV Warty należy umieszczać w taki sposób, aby był możliwie jak największy, przy jednoczesnym zachowaniu zasad opisanych w dziale „Key Visual Warty“.
Dla formatów, gdzie D:K ≥ 3, rekomendowane jest stosowanie KV kadrowanego od dołu oraz góry.
Po osadzeniu KV należy zawsze wziąć pod uwagę ewentualną korektę optyczną. Wytyczne do tworzenia konstrukcji layoutu zostały stworzone na podstawie analizy projektu kilku przykładowych formatów banerów, dlatego o końcowym wyglądzie projektu decyduje grafik.
Krok III Osadzanie KV (alternatywny)
Dopuszcza się również stosowanie alternatywnego kadrowania KV Warty dla proporcji D:K ≥ 3.
Alternatywne kadrowanie KV Warty jest stałe i nie należy go zmieniać.
Lewa krawędź pola tekstowego musi mieścić się w przedziale pomiędzy progiem 2,5 a 4,5.
Na rys. 1, 2 pokazano zasadę alternatywnego kadrowania KV Warty.