Wstęp
System Identyfikacji Wizualnej marki Warta służy budowaniu spójnego i wyróżnialnego wizerunku marki w oparciu o jej wartości: jakość, bezpieczeństwo, zaufanie, dostępność i otwartość. Został dopasowany do współczesnych kanałów komunikacji,
w szczególności do potrzeb nowoczesnego, cyfrowego świata, w którym wszyscy spędzamy coraz więcej czasu.
Kluczowym elementem graficznym jest przeźroczysty sześcian, który w jednym elemencie łączy najważniejsze cechy marki. Symbolizuje bezpieczeństwo, otaczając ochroną znajdujących się wewnątrz ludzi i obiekty, a jednocześnie wyraża gwarancję przejrzystości działań i umów, dostępność dla Klienta i otwartość na jego potrzeby. Towarzyszący mu drugi, mniejszy sześcian
w kolorze burgundowym wywodzi się wprost ze znaku marki, a jego prosta forma wyraża solidność i siłę, służące zapewnieniu bezpieczeństwa dla Klientów.
Paleta kolorystyczna podzielona została na dwie grupy. Kolory podstawowe pochodzą z logotypu: granat tradycyjnie sygnalizuje stabilność i powagę, czerwień zaś dodaje marce nowoczesności i dynamizmu. Natomiast kolory uzupełniające, pastelowe, wpisują się w nowoczesne, światowe trendy designu i nawiązują do ciągłego rozwoju. Specjalnie dla Warty zaprojektowano też nowe, funkcjonalne ikony oraz zasady tworzenia znaków programów i projektów.
System Identyfikacji Wizualnej został bardzo dobrze oceniony przez naszych Klientów podczas badań. Wszystkie materiały reklamowe, zarówno ATL, jak i BTL, czy digital, powinny być projektowane zgodnie z jego zasadami.