Logotyp

Logotyp jest łatwo rozpoznawalny dzięki charakterystycznemu kształtowi litery „t”, wyrażającemu dynamikę oraz kwadratowej kropce, która podkreśla moc i solidność. Forma logotypu nawiązuje do znaku grupy Talanx, której częścią jest Warta.

Logotyp został specjalnie zaprojektowany i nie wolno go odtwarzać przy użyciu gotowego fontu. Należy korzystać tylko z dostarczonych plików z logotypem w formacie odpowiednim do danego zastosowania.

Nazwa prawna TUiR „WARTA” S.A.

Nazwa prawna może występować w formie pełnej:

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji „WARTA” Spółka Akcyjna

Nazwa może występować także w formie skróconej:

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji „WARTA” S.A.

TUiR „WARTA” S.A.

Jeżeli nazwa firmy występuje w tekście pisanym, a używanie nazwy prawnej w formie pełnej lub skróconej nie jest wymagane, dopuszcza się stosowanie nazwy bez opisu formy prawnej firmy:

Warta

WARTA

Przykład nieprawidłowego stosowania:

Nazwa prawna TUnŻ „WARTA” S.A.

Nazwa prawna może występować w formie pełnej:

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie „WARTA” Spółka Akcyjna

Nazwa może występować, także w formie skróconej:

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie „WARTA” S.A.

TUnŻ „WARTA” S.A.

Jeżeli nazwa firmy występuje w tekście pisanym, a używanie nazwy prawnej w formie pełnej lub skróconej nie jest wymagane, dopuszcza się stosowanie nazwy bez opisu formy prawnej firmy:

Warta

WARTA

Przykład nieprawidłowego stosowania:

 

 

 

Wersja podstawowa

Wszędzie tam, gdzie pozwalają na to warunki techniczne, logotyp należy reprodukować w pełnych kolorach firmowych – granatowym B1 i czerwonym C3.

Wersję w kontrze należy stosować zawsze na tle w kolorze granatowym B1 Warty.

 

 

 

 

Wersja monochromatyczna

Wszędzie, tam, gdzie jest to konieczne ze względów technicznych, dopuszczalne jest wykorzystanie wersji monochromatycznych.

Można ją stosować w sytuacjach, gdy występują ograniczenia technologiczne dla zastosowania pełnej palety barw firmowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Konstrukcja logotypu

Logotyp podstawowy jest głównym elementem systemu identyfikacji marki Warta. Wszędzie, gdzie pozwalają na to względy produkcyjne, należy korzystać z tej wersji logotypu.

Konstrukcja logotypu (rys. 1) została oparta na wartości K równej wielkości czerwonego kwadratu.

Rys. 1

 

 

 

Pole ochronne

Pole ochronne (rys. 1) określa minimalną odległość logotypu od innych elementów w środowisku obcym, gwarantując jego dobrą ekspozycję. Wyznacza odległość logotypu od innych elementów graficznych, takich jak tekst, zdjęcia itp.

Należy je stosować w przypadku określania pozycji logo Warty wobec innych znaków w środowisku obcym. Do wyznaczenia pola zastosowano wartość K, która opiera się na wysokości kwadratu (moduł K) w znaku Warty.

Rys. 1

 

 

 

 

Pole minimalne

Pole minimalne (rys. 1) definiuje minimalną dopuszczalną odległość od logotypu do krawędzi użytku bądź innych elementów w środowisku własnym. Pole minimalne jest stosowane tylko i wyłącznie w sytuacjach, gdy zastosowanie pola ochronnego jest niemożliwe (np. przy umieszczeniu logotypu na smyczy lub długopisie).

Do wyznaczenia pola zastosowano wartość K, która opiera się na wysokości kwadratu (moduł K) w znaku Warty.

Rys. 1

 

 

 

 

Kontrastowość logotypu

Dozwolone jest stosowanie logotypu na jednolitych aplach kolorystycznych. Kolor apli należy dobrać tak, aby zachowany został właściwy kontrast między logotypem a tłem.

 

 

10%
20%
30%
40%
50%
60%
10%
20%
30%
40%
50%
60%

 

 

 

 

Niedozwolone formy logotypu

Logotyp został zaprojektowany w stałej formie jako graficzna reprezentacja marki Warta. Niedozwolone są zmiany formy logotypu.

Należy korzystać tylko z gotowych wersji logotypu. Jakiekolwiek zmiany proporcji lub kompozycji, a także dodawanie nowych elementów są zabronione.

Należy stosować tylko warianty kolorystyczne dopuszczone przez Księgę Identyfikacji Wizualnej. Poniżej pokazano najczęstsze błędy przy wykorzystywaniu logotypu.

Niedozwolone jest dodawanie elementów do znaku i ich odejmowanie od znaku.
Niedozwolone jest dodawanie elementów do znaku i ich odejmowanie od znaku.
Niedozwolone jest dodawanie obrysu do znaku.
Niedozwolone jest dodawanie obrysu do znaku.
Niedozwolone jest odtwarzanie znaku na bazie innych krojów pism.
Niedozwolone jest tworzenie nowych znaków na bazie logo Warta w sposób naruszający jego pole ochronne.
Niedozwolone są zmiany proporcji znaku.
Niedozwolone jest stosowanie logotypu pod kątem lub w odbiciu.
Niedozwolone są zmiany kolorystyczne znaku.
Niedozwolone są zmiany kolorystyczne znaku.
Niedozwolone są zmiany kolorystyczne znaku.

 

 

Logotyp na zewnętrznych materiałach

Nie należy umieszczać podstawowej wersji logotypu na tłach spoza palety marki Warta. Kiedy konieczne jest umieszczenie logotypu na innym tle (np. na pasku sponsorskim), powinno się stosować wersję monochromatyczną, w kontrze lub nie, zależnie od koloru tła.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wielkość logotypu media drukowane

Tabela poniżej przedstawia rekomendowane wielkości znaku w materiałach drukowanych. Powyższe zestawienie przedstawia wielkości znaku dla poszczególnych formatów materiałów ATL i BTL.

Format A5 (148 x 105 mm) A4 Akcydensy
(210 x 297 mm)
A4(210 x 297 mm) B1(707 x 1000 mm)
Wielkość modułu K 2,5 mm 2,5 mm 4 mm 13 mm
Rodzaj formatu Ulotka DL
Teczka DL
Ulotka A5
Teczka A%
Ulotka DL
Teczka DL
Ulotka A5
Teczka A%
Okładka OWU
Teczka A4
Plakat A4
Prasa A4
Plakat B1