Potrzebujesz zabezpieczenia?
Co zyskujesz
Gwarancje dostępne w naszej ofercie
Gwarancje kontraktowe
Skorzystaj, jeśli jesteś wykonawcą lub podwykonawcą i musisz zabezpieczyć wadium w postępowaniu albo realizujesz kontrakty. W takiej sytuacji możesz być zobligowany do złożenia zabezpieczenia na rzecz swoich kontrahentów (inwestorów, generalnych wykonawców). Jako Warta, w ramach gwarancji kontraktowych zobowiązujemy się do zapłaty określonej kwoty beneficjentowi, jeśli Ty nie wywiążesz się ze swoich zobowiązań.
Oferujemy następujące rodzaje gwarancji kontraktowych:
- PRZETARGOWA (WADIALNA)
Gwarancja zabezpiecza wadium wymagane przez organizatorów postępowań od firm biorących w nich udział. - NALEŻYTEGO WYKONANIA
Gwarancja zabezpiecza beneficjenta w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu kontraktu przez Wykonawcę. - ZWROTU ZALICZKI
Dla beneficjenta to zabezpieczenie zaliczki wypłaconej zgodnie z kontraktem na poczet rozpoczęcia prac objętych kontraktem, zakupu materiałów, wynajęcia maszyn i urządzeń niezbędnych do realizacji kontraktu czy sfinansowania prac przygotowawczych takich jak: dokumentacja techniczna, przygotowanie terenu pod budowę i innych. - WŁAŚCIWEGO USUNIĘCIA WAD
Gwarancja zabezpiecza terminowe i należyte usunięcie wad ujawnionych po zakończeniu realizacji kontraktu w związku z udzieloną przez wykonawcę rękojmią lub gwarancją jakości.
Szczegóły w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia
Gwarancje kaucyjne (zapłaty czynszu)
Gwarancja zabezpiecza kaucję wymaganą przez wynajmującego lokal od najemcy w związku z niewywiązaniem się ze zobowiązań objętych umową najmu.
Gwarancja zapewnia wynajmującemu zwrot kosztów w przypadku nieterminowej zapłaty czynszu, refakturowanych opłat za energię, wodę, rozmowy telefoniczne, zwrotu wynajmowanej powierzchni w stanie pogorszonym bardziej niż to wynika z normalnego użytkowania, itp.
Szczegóły w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia
Gwarancje środowiskowe
Gwarancja środowiskowa jest jedną z form zabezpieczenia, które musi złożyć posiadacz odpadów w przypadku ubiegania się o zezwolenie/pozwolenie na przetwarzanie, wytwarzanie lub zbieranie odpadów oraz w trakcie trwania zezwolenia/pozwolenia.
Stanowi zabezpieczenie roszczeń określone w art. 48a Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. i zabezpiecza koszty wykonania zastępczego zdarzeń opisanych w art. 48a ust. 1 i ust. 1 a Ustawy o odpadach.
Gwarancja środowiskowa może być uruchomiona, gdy organ administracji państwowej lub samorządowej wykona za posiadacza odpadów decyzję dotyczącą:
- usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania,
- usunięcia odpadów i negatywnych skutków w środowisku lub szkód w środowisku, wynikających z prowadzonej działalności, objętej zezwoleniem/pozwoleniem,
- usunięcia odpadów i ich zagospodarowania łącznie z odpadami stanowiącymi pozostałości z ewentualnej akcji gaśniczej.
Szczegóły w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia
Najczęściej zadawane pytania o gwarancje ubezpieczeniowe
Gwarancje ubezpieczeniowe są przydatne:
- osobom prawnym,
- osobom fizycznym, które prowadzą działalność gospodarczą,
- spółkom cywilnym,
które biorą udział w postępowaniach i muszą złożyć wadium lub potrzebują gwarancji związanych z działalnością.
Umowa o limit jest umową ramową podpisywaną z klientami często korzystającymi z gwarancji ubezpieczeniowych. Zapewnia:
- krótszy czas wystawienia gwarancji,
- minimum formalności przy wystawianiu gwarancji,
- indywidulaną stawkę za udzielenie gwarancji (określoną z góry w umowie o limit).
Rozpatrzenie wniosku o zawarcie umowy lub udzielenie gwarancji nie wiąże się z żadnymi kosztami.
Zawarcie umowy o limit nie jest konieczne, aby otrzymać u nas gwarancję. Sam zdecydujesz, co jest korzystniejsze dla Twojej firmy.
Gwarancja może być udzielona:
- w ramach pojedynczej umowy o udzielenie gwarancji - każda udzielona gwarancja to konieczność podpisania odrębnej umowę i złożenia lub uaktualnienia dokumentów,
- w ramach umowy o limit – umowa zawierana jest na czas nieokreślony, daje możliwość uzyskania wielu gwarancji w ramach odnawialnego limitu, a warunki udzielania gwarancji są określone w umowie.
Jeżeli jesteś zainteresowany Gwarancjami, skontaktuj się z nami: gwarancje@warta.pl