Obecnie nawet 80 proc. szkód zgłaszanych jest w Warcie za pomocą infolinii. Co więcej, niemal połowa czasu rozmów, jakie prowadzą codziennie konsultanci ubezpieczyciela dotyczą właśnie tego zadania. Odciążyć pracowników infolinii Warty ma Wirtualny Asystent, bazujący na technologii sztucznej inteligencji. Przygotowane rozwiązanie jest wykorzystywane do zebrania podstawowych danych od Klienta, w tym między innymi czasu, miejsca zdarzenia oraz opisu sytuacji i szkód, które wymagają naprawy lub wymiany. W kolejnym kroku Klient jest przełączany do konsultanta, który omawia potrzeby Klienta oraz ustala kolejne kroki związane z naprawą.
Oprócz odciążenia konsultantów, Wirtualny Asystent przyniesie korzyści w postaci skrócenia czasu potrzebnego na zgłoszenie szkody w momencie na przykład anomalii pogodowych (huragany, powodzie), gdy do ubezpieczycieli trafia nawet kilkanaście razy więcej zdarzeń niż w standardowym okresie roku. Pełne wdrożenie tego rozwiązania jest planowane do końca bieżącego roku.
– Zgłoszenie szkody jest najczęstszym powodem kontaktu Klientów z ubezpieczycielem. W większości przypadków polega ono jednak na zebraniu podstawowych i prostych informacji. Warta jest firmą, która stale szuka sposobów na usprawnienie i przyśpieszenie procesów, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie sztucznej inteligencji, która ograniczy kolejki do zgłoszenia szkód za pomocą infolinii i odciąży naszych konsultantów. Dzięki temu rozwiązaniu będą oni mieli więcej czasu na kompleksową opiekę nad Klientem i skupienie się na ich potrzebach oraz oczekiwaniach dotyczących sposobu rozwiązania ich problemu – mówi Jarosław Paćko, dyrektor Departamentu Contact Center z Warty.
Równolegle Warta pracuje również nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do oceny i wyceny uszkodzeń aut. Nowe rozwiązanie już analizuje wybrane losowo zdjęcia szkód przesłanych przez Klientów, a następnie w oparciu o profesjonalny system określa wysokość odszkodowania.