– Przystąpiliśmy do systemu bezpośredniej likwidacji szkód, bo wierzymy, że dzięki temu Klienci zaczną kupować polisy OC, kierując się jakością obsługi. Jeśli sami będą mogli skorzystać z usług wybranego ubezpieczyciela, najniższa cena nie będzie miała już takiego znaczenia. Nasze – już ponad roczne – doświadczenia z oferowaniem usługi bezpośredniej likwidacji szkód w ramach ubezpieczenia OC Szybka Wypłata są bardzo pozytywne. Będziemy je teraz wykorzystywali do zbudowania przewagi konkurencyjnej – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes TUiR „WARTA” S.A. odpowiedzialny za likwidację szkód.
Podkreśla, że około 50% spraw zgłoszonych przez Klientów posiadających OC Szybka Wypłata i chcących skorzystać z usługi bezpośredniej likwidacji szkody, zostało zamkniętych w ramach tzw. szybkich ścieżek, czyli bez oględzin rzeczoznawcy. Dla porównania ten wskaźnik dla szkód rzeczowych z OC wyniósł w 2014 r. 23%. Skąd taka różnica?
– Łatwiej podjąć decyzję o zastosowaniu uproszczonych procedur w przypadku Klientów, którzy są z Wartą już od wielu lat – wyjaśnia Rafał Stankiewicz.
Z punktu widzenia Klientów, korzystanie z usług swojego ubezpieczyciela jest bardziej naturalne i zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Ponad 70% osób badanych na zlecenie Warty zadeklarowało, że w razie stłuczki spowodowanej przez innego kierowcę wolałoby zgłaszać szkodę do towarzystwa, w którym mają swoją polisę. Na tą potrzebę odpowiada właśnie system bezpośredniej likwidacji szkód. Daje on Klientowi możliwość wyboru ubezpieczyciela, który zapewni mu najlepsze wsparcie po wypadku i sprawną likwidację szkody.
– Trzeba czasu, żeby Klienci w pełni docenili zalety systemu bezpośredniej likwidacji szkody. W statystykach Warty widzimy, że liczba Klientów korzystających z naszego OC Szybka Wypłata rosła z miesiąca na miesiąc. W ostatnim kwartale trafiało do nas co miesiąc 450-500 zgłoszeń. Wierzymy, że dobrze obsłużeni Klienci będą najlepszymi ambasadorami promującymi to rozwiązanie – mówi Rafał Stankiewicz.
Źródłem danych dotyczących oczekiwań kierowców jest badanie CATIBUS, przeprowadzone przez Millward Brown w okresie 26-29 września 2014 r., na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 438 kierowców.