Około 13,5 proc. udziału w rynku ubezpieczeń majątkowych, 3 mln Klientów i sieć sprzedaży licząca 16 tys. osób – to potencjał majątkowej spółki TUiR „WARTA” S.A., po połączeniu z HDI Asekuracja. Zgodnie z zaakceptowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego planem połączenia TUiR „WARTA” S.A. przejęła wszystkie prawa i obowiązki HDI Asekuracja TU. Oznacza to, że wszystkie posiadane przez Klientów HDI Asekuracja umowy ubezpieczenia są po połączeniu nadal ważne i gwarantują im nieprzerwaną ochronę ubezpieczeniową.

Dodatkowo przyjęta strategia przewiduje, że będą oni mogli zawrzeć umowy na kolejny rok u tego samego agenta, w tej samej placówce i otrzymać polisę z logo HDI Asekuracja

– Wierzymy, że wybrana przez nas strategia utrzymania dwóch marek handlowych dla ubezpieczeń detalicznych – Warta i HDI Asekuracja – i dwóch odrębnych sieci sprzedaży w ramach jednej spółki pozwoli nam na dalszy wzrost znaczenia naszej firmy – mówi Jarosław Parkot, prezes TUiR „WARTA” S.A..

Od strony formalnej połączenie zostało dokonane przez podniesienie kapitału zakładowego Warty dzięki emisji akcji, które przejął Talanx International, w zamian za przekazanie Warcie całego majątku HDI Asekuracja. Po tej transakcji udział Talanx International w kapitale zakładowym Warty wzrósł z 70 do 75 proc., a japoński partner – Meiji Yasuda – ma 25 proc. udziałów.

W skład władz TUiR „WARTA” S.A. po połączeniu wszedł cały obecny zespół menedżerski obu firm. Jarosław Parkot jest prezesem Zarządu, a prezes HDI Asekuracja, Zbigniew J. Staszak, został zastępcą przewodniczącego Rady Nadzorczej. Wiceprezesami spółki zostali: Paweł Bednarek, Maciej Friedel, Krzysztof Kudelski, Hubert Mordka, Jarosław Piątkowski, Rafał Stankiewicz i Witold Walkowiak.

– Jest mi niezmiennie miło, że będę mógł kierować tak znakomitym zespołem menedżerskim. Po połączeniu będziemy wiceliderem rynku, więc żeby jak najlepiej wykorzystać potencjał tak dużej organizacji, potrzebujemy sił i wiedzy do dalszego wzmacniania naszej pozycji – mówi Jarosław Parkot.

***

Więcej na temat strategii działalności w informacji prasowej: Jedna firma, dwie marki – strategia w praktyce.