Sprawozdanie Rzecznika Finansowego od lat wskazuje firmy, które najlepiej radzą sobie z obsługą Klientów. Najnowszy raport opisuje działalność zakładów ubezpieczeń w 2017 r., m.in. przedstawiając liczbę skarg zgłaszanych przez Klientów na poszczególne firmy ubezpieczeniowe. Po uwzględnieniu udziału zakładów w rynku ubezpieczeń, otrzymujemy jeden z najbardziej obiektywnych wskaźników opisujących zadowolenie Klientów ze współpracy z ubezpieczycielem.
W 2017 r. bezapelacyjnym liderem wśród największych zakładów ubezpieczeń była Warta, osiągając wynik 67 proc. (wskaźnik udziału interwencji Rzecznika Finansowego do udziału w rynku wyrażonego przypisem). Na kolejnych miejscach znalazła się Ergo Hestia (70 proc.) oraz Aviva (83 proc.). W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych Warta również jest bezkonkurencyjna osiągając wynik 42 proc., podczas gdy druga firma w zestawieniu uzyskała wskaźnik 62 proc.
– Raport Rzecznika Finansowego jest kolejnym potwierdzeniem najwyższej jakości obsługi w Warcie. Pozycja lidera na polskim rynku w kwestii zadowolenia Klientów naszymi usługami jest dla nas kluczowa. Stąd od lat wprowadzamy nowe technologie i usprawniamy procesy, aby likwidacja szkód w Warcie była dla ubezpieczonych jak najbardziej przyjazna, komfortowa i szybka – mówi Adam Fulneczek, dyrektor zarządzający Departamentem Strategii Likwidacji Szkód w Warcie.
Dlaczego likwidacja szkód Warty jest najlepsza?
Klienci Warty doceniają proklienckie nastawienie oraz sprawność, rzetelność i innowacyjność rozwiązań, takich jak:
- Klienci już od dwóch lat mogą korzystać z najbardziej kompleksowej aplikacji na polskim rynku do zarządzania likwidacją szkody – Warta Mobile. Do tej pory skorzystało z niej już prawie 120 tys. osób.
- Od ubiegłego roku Klienci mają możliwość samodzielnego wyliczenia szkody. Dzięki udostępnionej Klientom w Warta Mobile aplikacji AudaSmart wypłata odszkodowania może być gotowa nawet w niecałą godzinę.
- W ubiegłym roku Warta wprowadziła także możliwość zgłaszania szkód przez Facebook Messengera. Teraz cały proces likwidacji w Warcie Klient może przejść za pomocą rozwiązań i aplikacji mobilnych.
- Na nowy poziom został wzniesiony również kontakt Klienta z Wartą. Do tego celu wykorzystywany jest np. Chatbot na profilu ubezpieczyciela na Facebook Messenger. Obecnie niemal 70 proc. zapytań Klientów w tym kanale jest obsługiwanych przez sztuczną inteligencję.
- W przypadku pojawienia się zbyt skomplikowanych pytań, Chatbot przełącza automatycznie rozmowę do konsultanta Warty, dzięki ścisłej synchronizacji Messengera z Działem Obsługi Klientów. Wsparcie Chatbota umożliwia kontakt Klientom z Warty praktycznie 24 godziny na dobę.