Jak pokazują badania, aż 82 proc. Polaków obawia się o zdrowie swoje oraz rodziny . Panuje też powszechne przekonanie, że w ostatnich latach pogorszył się dostęp do publicznej opieki zdrowotnej, przez co Polacy coraz częściej decydują się na korzystanie z prywatnych usług medycznych. Rola ubezpieczycieli w organizacji i finansowaniu tych usług jest i będzie bardzo istotna. Jak podaje Polska Izba Ubezpieczeń, na koniec 1 kw. 2023 r. liczba osób posiadających prywatne ubezpieczenie zdrowotne wzrosła o 12,5 proc. r/r do 4,3 mln.
Te fakty wpłynęły na decyzję Warty o zbudowaniu nowej linii biznesowej tj. ubezpieczeń zdrowotnych. Warta Zdrowe jest mocnym uzupełnieniem oferty ubezpieczeń grupowych na życie, w których Warta ma bardzo silną pozycję rynkową. Dzięki partnerstwu Warty z Grupą LUX MED, przedsiębiorcy z sektora MŚP będą mogli zapewnić swoim pracownikom oraz ich najbliższym (małżonkom/partnerom, dzieciom) profesjonalną opiekę medyczną. Obejmuje ona m.in. konsultacje lekarskie oraz badania laboratoryjne i diagnostyczne świadczone na terenie całej Polski w ponad 270 placówkach własnych i ponad 3000 placówek współpracujących.
Nowa oferta to propozycja dla klientów oczekujących sprawnego dostępu do profesjonalnych usług medycznych, wysokiej jakości oraz komfortu korzystania ze świadczeń, dla swoich pracowników oraz ich najbliższych.
- Coraz więcej Polaków dostrzega potrzebę dbania o siebie i swoich bliskich. Liczne kampanie społeczne czy miniona pandemia zwracają uwagę na stan naszego zdrowia. W efekcie benefity takie jak pakiety medyczne to dziś jedne z najbardziej pożądanych świadczeń pozapłacowych. Widzimy wyraźnie potrzeby Polaków dlatego też proponujemy naszym klientom nowe, kompleksowe ubezpieczenie zdrowotne – komentuje Marek Twardowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów w TUnŻ Warta i dodaje: Chcąc chronić to, co dla Polaków najważniejsze, postanowiliśmy rozszerzyć ofertę grupową o ubezpieczenie zdrowotne. Zależało nam na zróżnicowanym zakresie świadczeń, wysokiej jakości opieki i jej dostępności, dlatego naszym partnerem została Grupa LUX MED, która posiada sieć ponad 270 placówek własnych i ponad 3000 placówek współpracujących w całej Polsce, w których oferuje szeroki i profesjonalny zakres usług.
- Współpraca Grupy LUX MED z Towarzystwem Ubezpieczeniowym Warta nabiera tempa. Wspólnie wprowadzamy na rynek ubezpieczenie Warta Zdrowie, które mam nadzieje stanie się najczęściej wybieranym ubezpieczeniem zdrowotnym w kategorii Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Zapraszam do zapoznania się z ofertą tego unikalnego rozwiązania – mówi Bartosz Kapczyński, członek zarządu ds. sprzedaży i obsługi klienta w Grupie LUX MED.
Ochrona zdrowia w pełnym zakresie
Z nowej oferty ubezpieczenia grupowego Warta Zdrowie mogą skorzystać pracownicy małych i średnich firm zatrudniających już od 3 pracowników. Ochroną mogą być objęci wszyscy zatrudnieni lub wybrana grupa, a także ich małżonkowie lub partnerzy (do 69 roku życiu) oraz dzieci (do 18 lat). W ramach ubezpieczenia dostępnych jest sześć pakietów, różniących się zakresem świadczeń medycznych. Poszczególni pracownicy mogą wybrać pakiet w zależności od swoich oczekiwań.
W ramach Warta Zdrowie ubezpieczeni mają zapewniony dostęp do lekarza podstawowej opieki medycznej w 24 godziny. Na wizytę u lekarza specjalisty ubezpieczony będzie mógł się umówić w terminie do 7 dni roboczych. Klienci korzystający z nowego ubezpieczenia Warty będą mogli skorzystać z wizyt stacjonarnych, konsultacji telefonicznych, konsultacji online, refundacji czy planów profilaktycznych. W zależności od wybranego pakietu pracownicy mają również możliwość skorzystania m.in. z diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej, szczepień przeciwko grypie i tężcowi, a także konsultacji z dietetykiem, psychiatrą, psychologiem lub logopedą.
Ważny atut na rynku pracownika
Nowa oferta Warty pojawia się w czasie wysokiej inflacji i presji płacowej. Brak odpowiednich kandydatów jest problemem dla ponad połowy pracodawców, a blisko co trzeci uważa, że potencjalni pracownicy posiadają niewystarczające kompetencje . Dlatego w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorstw tak ważne jest dziś posiadanie konkurencyjnej oferty świadczeń pozapłacowych, zwiększających ich atrakcyjność w oczach kandydatów i umacniających lojalność obecnych pracowników.
- Nasze nowe ubezpieczenie zdrowotne, przygotowane z cenionym partnerem, jakim jest LUX MED, pozwoli pracownikom lepiej zadbać o swoje zdrowie, ułatwiając im dostęp do usług medycznych. Dla pracodawców z sektora MŚP oznacza to z kolei zmniejszenie absencji chorobowych w swoim zespole oraz istotne uatrakcyjnienie oferty benefitów. Dodatkowo, w przypadku finansowania części lub całości składki, przedsiębiorcy mają możliwość wliczenia tego wydatku w koszty uzyskania przychodu – dodaje Marek Twardowski.