Warta, jeden z wiodących zakładów ubezpieczeń w Polsce, otwiera profil na Facebooku, wprowadzając innowacyjne rozwiązania obsługi Klienta. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii dostępnych w aplikacji Messenger, w tym m.in. Chatbota czy silnika „NLP” (Przetwarzanie Języka Naturalnego), Klienci mogą skorzystać z użytecznych funkcjonalności dostępnych na smartfonie, tablecie oraz komputerze. Kluczowym rozwiązaniem, wspierającym poszkodowanych w trudnych dla nich momentach, jest możliwość zgłoszenia szkód za pomocą Messengera. Dzięki temu Klient posiadający smartfona może przejść przez proces likwidacji bez konieczności kontaktu telefonicznego czy spotkania z rzeczoznawcą.
– Statystki potwierdzają, że Klienci w Polsce stają się coraz bardziej mobilni, oczekując tego samego od firm. Naszym zdaniem kluczowym momentem relacji Klient-ubezpieczyciel jest likwidacja szkód, dlatego jesteśmy prekursorem we wprowadzaniu rozwiązań mobilnych w tym zakresie. Aplikacja Warta Mobile, służąca do zarządzania procesem, stale otrzymuje bardzo dobre oceny od Klientów. Dzięki rozwiązaniu Audasmart ubezpieczeni mogą nawet sami wyliczyć kwotę odszkodowania, które tego samego dnia może trafić na ich konto. Teraz wykonujemy kolejny krok, oferując Klientom między innymi możliwość zgłaszania szkód za pomocą Facebooka, z którego korzysta dziennie ponad 11 mln Polaków – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty.
– Profil Warty na Facebooku jest naszą odpowiedzią na potrzeby Klientów, korzystających przede wszystkim ze smartfonów oraz aplikacji Messenger. W budowę tej strony i jej funkcjonalności zaangażowane były osoby z wielu działów firmy, oprócz marketingu także likwidacji szkód, operacji, sprzedaży czy IT. Zaproponowane przez nas rozwiązanie jest unikatowe na polskim rynku i pokazuje nasze podejście do obecności w mediach społecznościowych. Chcemy być użyteczni dla Klientów, oferując im przydatne treści oraz przyjazne funkcjonalności, ułatwiające kontakt z nami. Dzięki naszemu profilowi na Facebooku korzystanie z ubezpieczeń ma być jeszcze łatwiejsze – dodaje Bogusława Potacka, dyrektor Departamentu Marketingu i PR w Warcie.
Klienci odwiedzający profil Warty w aplikacji Messenger mogą obecnie skorzystać z Chatbota, który zapewnia szybką odpowiedź na kluczowe pytania dotyczące ubezpieczeń i Warty, przy zachowaniu najwyższych standardów ochrony danych osobowych. W przypadku pojawienia się zbyt skomplikowanych pytań, przełącza automatycznie rozmowę do konsultanta Warty, dzięki ścisłej synchronizacji Messengera z Działem Obsługi Klientów. Wsparcie Chatbota umożliwia kontakt Klientom z Warty praktycznie 24 godziny na dobę. Messenger Warty zapewnia także funkcjonalności w postaci:
- Zgłoszenia szkody – korzystając z tego rozwiązania Klient może w kilku intuicyjnych krokach zgłosić szkodę majątkową w Warcie, w tym z tytułu polisy OC komunikacyjnego. Liczba danych wpisywanych przez poszkodowanego została ograniczona do niezbędnego minimum. Po ich wypełnieniu Klient otrzyma potwierdzenie zgłoszenia, a przez kolejne kroki może przejść korzystając z aplikacji Warta Mobile.
- Bazy wiedzy – to rozwiązanie umożliwia znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania Klientów dotyczące ubezpieczeń, procesów, obsługi Klienta czy produktów Warty. Odpowiedzi dostępne są 24/7.
- Pola kontaktu – prosta ścieżka kontaktu z Wartą, w tym szybkie połączenie z infolinią Warty.
– Profil na Facebooku oraz pozostałe wdrożone funkcjonalności są kolejnym etapem rozwoju obsługi Klienta. Już Warta Mobile pokazała nam, jak ważne w kontakcie z poszkodowanym jest skracanie dystansu. Wiemy jakie są oczekiwania Polaków, dlatego poszerzamy liczbę rozwiązań służących do szybszej i przyjaźniejszej likwidacji szkód. Na każdym jej etapie oferujemy Klientom kompleksową liczbę rozwiązań, dopasowanych do ich oczekiwań związanych między innymi ze sposobem kontaktu z Wartą – podkreśla Rafał Stankiewicz.
Chatbot Warty w aplikacji Messenger został przygotowany przez K2 Digital Tranformation oraz Appreal.