Lata 1920 - 1940
Powstanie firmy i dynamiczny rozwój
W 1920 r. powstaje w Poznaniu pierwszy Polski zakład ubezpieczeń o profilu reasekuracyjnym – Towarzystwo Reasekuracyjne Warta.
Okres dwudziestolecia międzywojennego to czas Wielkiego Kryzysu Ekonomicznego na świecie. Warta jednak nawet w tak trudnych czasach rozwija się i zamyka ten okres z dodatnim wynikiem.
Po ponad 10 latach działalności, w roku 1931, Warta przenosi centralę z Poznania do Warszawy. Do wybuchu II wojny światowej spółka cały czas się rozwija, pozyskując kolejnych Klientów.
Lata 1950 - 1980
Warta oknem na świat
Lata powojenne upłynęły Warcie na odbudowie działalności po wojnie. W 1949 roku powstaje nowa siedziba spółki pod adresem Nowy Świat 60 w Warszawie.
Firma nie zatrzymuje się i już w latach 50. nawiązuje współpracę z partnerami z Europy Zachodniej i spoza Europy. W kolejnym dziesięcioleciu Warta uzyskuje prawo do oferowania ubezpieczeń bezpośrednich. Wtedy też otrzymuje obowiązującą do dziś nazwę – Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Warta S.A.
W latach 60. Warta staje się „polskim oknem na świat", dzięki obsłudze ubezpieczeń związanych z żeglugą morską i transportem lotniczym.
W dekadzie Gierka Warta ubezpieczała 442 jednostki morskie oraz 38 samolotów. Towarzystwo było obecne w 17 krajach świata oraz miało swoje placówki w Nowym Jorku i Londynie.
Spółka jako pierwsza w Polsce wprowadziła ubezpieczenie turystyczne dla obywateli polskich przebywających za granicą. Była to jedyna tego rodzaju oferta na rynku. W 1978 r. Warta rozpoczęła sprzedaż ubezpieczeń AC, OC, NW samochodów na wyjazdy do państw europejskich.
Lata 1990 - 2010
Rozwój oferty dla Klientów indywidualnych i przedsiębiorstw
Początek lat 90. to okres dużych zmian.
W 1990 roku w życie weszła ustawa o działalności ubezpieczeniowej i możliwość oferowania ubezpieczeń przez więcej niż jedną firmę. W odpowiedzi Warta zaczyna oferować ubezpieczenia również dla Klientów indywidualnych i rozbudowuje sieć placówek. W tym roku powstaje też pierwsze logo firmy.
Pięć lat później z inicjatywy TUiR Warta S.A. powstaje Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Warta VITA S.A. – dzisiejsze TUnŻ Warta S.A.
W nowe tysiąclecie Warta wchodzi uroczyście, przenosząc swoją siedzibę do nowoczesnego biurowca przy ulicy Chmielnej.
Na początku nowej dekady XXI wieku następuje zmiana na stanowisku prezesa zarządu TUIR i TUnŻ Warta - zostaje nim Jarosław Parkot, który sprawuje tę funkcję do dzisiaj.
Lata 2012 - obecnie
Warta z nowym właścicielem
Dwa lata później Warta staje się członkiem międzynarodowej rodziny, a jej nowymi akcjonariuszami zostają Talanx i Meiji Yasuda. Wraz ze zmianą właściciela Warta przechodzi rebranding i zyskuje nowe logo.
Pod koniec tego roku TUiR Warta S.A. i HDI Asekuracja TU S.A. połączyły siły, w efekcie czego powstało drugie pod względem wielkości towarzystwo Ubezpieczeń majątkowych na polskim rynku.
Od 2015
Lider cyfryzacji na rynku ubezpieczeń
Okres po 2015 r. to czas wielkiego przyśpieszenia w obszarze wykorzystania innowacyjnych technologii z myślą o Kliencie i rentowności firmy.
Warta jako pierwsza firma ubezpieczeniowa w Polsce udostępniła mobilną aplikację do likwidacji szkód – Warta Mobile, z której korzysta 60 proc. Klientów zgłaszających szkodę.
Wykorzystanie Big Data w ustalaniu ceny ubezpieczeń umożliwia Warcie szybko i trafnie przygotować w pełni zindywidualizowaną składkę dla każdego Klienta, na podstawie kilkuset parametrów.
W 2020 r. Warta wdrożyła dwa projekty bazujące na technologii sztucznej inteligencji. Rozpoznawanie obrazu i mowy już są wykorzystywane w codziennej pracy firmy, przyśpieszając proces likwidacji szkód. Dzięki tym innowacyjnym rozwiązaniom Klienci jeszcze szybciej otrzymują odszkodowanie.
Lata 2019 - 2020
Wyniki Warty najlepsze w historii
Obecnie Warta to jedna z największych firm w Polsce, lider rynku w kluczowych aspektach ważnych z punktu widzenia Klientów, takich jak np. profesjonalna sprzedaż, nowoczesne produkty, wyjątkowa obsługa, czy praktyczne wykorzystanie nowych technologii.
W 2019 roku obie spółki firmy – majątkowa i życiowa osiągnęły łącznie najwyższy wynik w historii działalności – niemal 700 mln zł zysku netto.
Łącznie obie spółki zebrały w 2019 roku składkę w wysokości ponad 7 mld zł. Jej ubezpieczenia majątkowe ma ponad 5 mln Klientów, a życiowe ponad 1 mln.
Obecnie, w swojej ofercie Warta posiada ponad 120 produktów, które Klientom oferuje 50 tysięcy sprzedawców. Zespół liczy łącznie 4 tysiące osób.
Lata 2021 i kolejne
Warta gotowa na każde jutro
W swoje drugie stulecie Warta wchodzi jako nowoczesna, silna, wiarygodna finansowo firma ubezpieczeniowa, o utrwalonym wizerunku marki godnej zaufania.
Celem Warty jest dalsze umacnianie pozycji jako lidera rynku w kluczowych aspektach działania firmy ubezpieczeniowej, oferując wysokiej klasy produkty poprzez szeroką i profesjonalną sieć agentów oraz najwyższą jakość obsługi Klienta, dzięki pracy wyjątkowych pracowników i użytecznych technologii.
Już w 2021 r. wykonamy kolejny ważny krok i przeprowadzimy się do nowego biurowca – Warsaw UNIT przy Rondzie Daszyńskiego w Warszawie – co będzie symbolicznym krokiem wejścia Warty w kolejne, nowe stulecie.