Celem projektu Akademii Brokera było przekazywanie wiedzy teoretycznej w połączeniu z praktyką. W 2019 r. Akademia Brokera po raz pierwszy zaprosiła na swój autorski program 3-dniowych seminariów wyjazdowych, łączących seminaria merytoryczne z wizytą u klienta, które były zakończone praktycznymi warsztatami.
Kluczowym i zarazem najciekawszym elementem tego programu była właśnie wizyta u klienta - czyli ocena ryzyka technicznego w przedsiębiorstwie określonej branży. Każdy z uczestników miał okazję zobaczyć na własne oczy działającą linię produkcyjną, poznać w jakim otoczeniu ona pracuje, jakie zagrożenia występują i jakie są zabezpieczenia. Przez lata udało nam się odwiedzić producentów segmentu: alkoholi, chemii gospodarczej, luksusowych marek samochodowych czy OZE.
Istotne oczywiście było dopełnienie merytoryczne programu praktycznego - w zależności od tematyki seminaria prowadzili zarówno eksperci Warty (inżynierowie oceny ryzyka technicznego, underwriterzy, menadżerowie produktu), jak i zaproszeni eksperci zewnętrzni, którzy są specjalistami (czy wręcz pasjonatami) w danej dziedzinie (m.in. Akademia Górniczo – Hutnicza, Nuclear PL sp. z o.o, Politechnika Lubelska, Politechnika Gdańska, CMEW, Eksperci NEMU).
Przez następne lata program rozszerzał się o kolejne formuły (na początku częściowo wymuszone przez okres pandemii): webinary, szkolenia online czy artykuły szkoleniowe publikowane w Newsletterze Warty.
Stały Zespół Akademii Brokera (underwriterzy: Edyta Stoińska, Urszula Paszkowska, Marta Urbańska, Grzegorz Tymczyszyn, menadżer produkt Aleksander Primke przy wsparciu organizacyjnym menadżerki marketingu Renaty Taberskiej) przez 5 lat działalności:
- umożliwił przeszkolenie łącznie 1 200 uczestników;
- zorganizował 7 edycji wyjazdowych Akademii Brokera (6 krajowych i jedną edycję zagraniczną w fabryce luksusowych samochodów marki Maserati w Bolonii, Włochy),
- przygotował 9 szkoleń on-line i webianarów (w tym 5 w trakcie pandemii);
- opublikował w Newslettrze Warty samodzielnie, lub we współpracy innymi ekspertami kilkanaście artykułów szkoleniowych w zakresie underwritingu.
Po pięciu latach działalności mamy poczucie, że szkoleniowy program Akademia Brokera Warty stał się ważnym i atrakcyjnym elementem wymiany wiedzy i doświadczenia ze środowiskiem brokerskim. Świadczy o tym zainteresowanie kolejnymi edycjami, a także liczne pozytywne opinie uczestników.
Cieszymy się, że byliśmy liderem w aranżacji pomysłu i wdrożenia tego projektu, który pomimo upływu pięciu lat działalności, w tym trudnego okresu pandemii, nie zwalnia tempa i cieszy się na rynku ubezpieczeniowym uznaniem i aprobatą.
Klub Akademii Brokera Warty (KAB)
Od listopada 2024 r. wszyscy dotychczasowi uczestnicy różnych form szkoleń prowadzonych przez Akademię Brokera (a także uczestnicy kolejnych edycji programu szkoleniowego) tworzą Klub Akademii Brokera Warty. Członkowie Klubu będą otrzymywać bezpośrednio informacje o planowanych szkoleniach AB oraz interesujących artykułach szkoleniowych publikowanych w Newsletterze Warty.
Barometr szkoleniowy Akademii Brokera
Mijające 5 lat działalności Akademii Brokera Warty jest okazją nie tylko do podsumowań, ale również przemyśleń: co dalej? Nie spoczywając na laurach, naszym celem niezmiennie jest praca nad coraz lepszym dopasowaniem programu szkoleniowego do Państwa potrzeb i zainteresowań zawodowych. Zapraszamy zatem do bycia aktywnymi partnerami w budowaniu kolejnego etapu programu szkoleń Akademii Brokera 2025 poprzez uczestnictwo w akcji „Barometr Szkoleniowy Akademii Brokera”.
Poniżej znajdziecie Państwo link, który przekieruje bezpośrednio na ankietę online „Akademia Brokera – szkolenia 2025” tu link.
Akcja ma na celu poznanie potrzeb szkoleniowych w obszarze ubezpieczeń korporacyjnych i obejmuje 5 obszarów: ubezpieczenie mienia i utrata zysku brutto, ubezpieczenie ryzyk budowy - montażu, ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, ubezpieczenia transportowe oraz ocena ryzyka. Wskazaliśmy, wybrane, interesujące w naszej opinii tematy z zakresu poszczególnych linii ubezpieczeniowych z prośbą o odpowiedź czy jesteście nimi zainteresowani (TAK/NIE) oraz zadaliśmy jedno pytanie otwarte z prośbą o ew. wskazanie innej tematyki, w zakresie której oczekiwalibyście szkoleń.
Ankieta będzie aktywna 30 dni od publikacji (ma charakter anonimowy) i będzie stanowić bazę do analizy i budowy programu szkoleniowego Akademii Brokera na rok 2025.
Będzie nam bardzo miło, jeśli weźmiecie Państwo udział w Ankiecie, i jako członkowie KAB zechcecie być aktywnymi partnerami w budowaniu kolejnego etapu programu szkoleń Akademii Brokera 2025.
Edyta Stoińska, Urszula Paszkowska – Zespół AKADEMII BROKERA,
Biuro Sprzedaży i Underwritingu Ubezpieczeń Majątkowych i OC – Departament Klientów Strategicznych i Reasekuracji)