Tak jak w poprzedniej edycji, trzydniowy program obejmował szereg szkoleniowych atrakcji. Zaproszeni goście brali udział w prezentacji, praktycznym przedstawieniu technicznej oceny ryzyka podczas wizyty w przedsiębiorstwie oraz warsztatach, w trakcie których uczestnicy mieli za zadanie skonstruować kompleksowy program ubezpieczeniowy, dopasowany do profilu działalności firmy i jej potrzeb ubezpieczeniowych.
Pierwsza część spotkania składała się z prezentacji na temat roli Risk Managera, którą omówił Grzegorz Tymczyszyn – Senior underwriter w DKSiR oraz roli oceny technicznej ryzyka w przedsiębiorstwie, którą poprowadził Bartłomiej Bobrowki – Risk Engineer w BORT. Interesującym uzupełnieniem pierwszego dnia wykładów była prezentacja pt.: „Orzecznictwo dotyczące OC za produkt”, którą przedstawił mec. Paweł Stykowski z DWF Poland Jamka Sp.k.. Natomiast drugiego dnia, Warta zaprezentowała dwa nowe, wdrożone we wrześniu OWU: Ubezpieczenie maszyn i urządzeń oraz Ubezpieczenie maszyn i urządzeń budowlanych, które omówił Aleksander Primke – Manager Produktu w Biurze Produktów Klientów Korporacyjnych DPiTKK.
Główny punkt programu stanowiła jednak odbyta drugiego dnia wizyta w siedzibie jednego z zakładów produkcyjnych firmy CEDC – światowego producenta produktów alkoholowych. Brokerzy mieli możliwość pozyskania wiedzy na temat zagrożeń występujących na terenie zakładu oraz dowiedzieli się na co zwraca się szczególną uwagę w trakcie audytów.
Następnie nasi goście mogli wykorzystać zdobytą wiedzę podczas warsztatów, w trakcie których wcielali się w rolę Risk Managera w przedsiębiorstwie z branży produkcji alkoholu. Mieli oni za zadanie opracować optymalny program ubezpieczeniowy dla kilku linii produktowych, w oparciu o fikcyjne scenariusze.
„… właśnie dzień drugi i trzeci dostarczyły najwięcej wiedzy ale i najwięcej pozytywnych emocji.
W zakładzie mieliśmy okazję „na żywo” zobaczyć jak wygląda proces produkcji alkoholu, dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek oraz anegdot dot. pracy w zakładzie. Przewodnik okazał się prawdziwym wodzirejem, którego wszyscy słuchaliśmy z zapartym tchem.
Jednak, to kolejna część dnia okazała się największym wyzwaniem, ale też dała bardzo dużo satysfakcji. Brokerzy zajęli się tym, co robią na co dzień – mieli możliwość połączenia wiedzy teoretycznej z praktyczną. To co było wyjątkowo wartościowe w warsztatach – zintegrowały one uczestników, ale dały też świeże spojrzenie na niektóre zagadnienia. W końcu każdy z zaproszonych brokerów podchodzi do niektórych zagadnień w nieco inny sposób. Musieliśmy wykorzystać własną wiedzę, doświadczenie, a także informacje otrzymane na szkoleniach produktowych z poprzedniego dnia oraz przekazane przez klienta na wizytacji. Zadanie było utrudnione, głównie z powodu z góry narzuconego budżetu. Jednakuczestnicy podeszli do niego z wielkim zaangażowaniem, dyskusje nad kluczowymi kwestiami trwały bardzo długo..
Dzień trzeci to wisienka na torcie, prezentowane przez nas programy mieliśmy okazję skonfrontować z tym jak undewriterzy Warty podchodzą do oceny ryzyka, na co zwracają szczególną uwagę w trakcie audytów.
Konwencja warsztatów interesująca, 3 dni minęły szybko, tempo było wartkie, co powodowało, że nie czuliśmy nudy, a wręcz przeciwnie aktywnie uczestniczyliśmy w szkoleniu na każdym etapie.” – oceniła Pani Klaudia Penczek z WillisTowers Watson sp. z o.o. Oddział Śląski.
Chcemy, aby Akademia Brokera Warty była stałą platformą szkoleniową dla brokerów, dlatego serdecznie dziękujemy uczestnikom za wszystkie przesłane opinie oraz sugestie dotyczące przyszłych spotkań. Z najwyższą starannością przeanalizujemy wszystkie uwagi, a także postaramy się wdrażać proponowane zmiany, aby każde kolejne spotkanie było merytorycznie jeszcze bardziej interesujące dla wszystkich brokerów.
Organizujemy kolejne, stacjonarne spotkanie Akademii Brokera połączone z wizytą w zakładzie produkcyjnym (ostatnie w segmencie branży produkcji alkoholi). Odbędzie się ono w Białymstoku, w dniach 24-26.11.2021 r. Planujemy ponownie skupić się na temacie„Ocena ryzyka w ubezpieczeniu przedsiębiorstwa w wybranej branży (produkcja alkoholi)”.
Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o kontakt mailowy do dnia 31 października 2021 r., na adres: anna.glowczynska@warta.pl
Jeżeli interesują Was dodatkowe informacje dotyczące tego projektu, zapraszamy do kontaktu z Edytą Stoińską: edyta.stoinska@warta.pl.