W zakresie gwarancji ubezpieczeniowych od kilku lat koncentrujemy się na udzielaniu rozwiązań o niskich sumach gwarancyjnych, nie przekraczających kwoty 1 mln PLN. Przyjęte podejście pozwoliło nam na zbudowanie stabilnego i rentownego portfela, w którym ryzyko jest rozproszone.
Bazując na tych pozytywnych doświadczeniach oraz wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, z początkiem 2022 r. podjęliśmy decyzję o zwiększeniu maksymalnych kwot możliwych do uzyskania przez klienta:
- dla limitu z 5 mln zł do 10 mln PLN,
- dla pojedynczej gwarancji z 1 mln zł do 3 mln PLN.
Wprowadzone zmiany pozwolą nam nie tylko na zaproponowanie lepszej oferty i powiększenie skali współpracy z naszymi obecnymi klientami, ale przede wszystkim umożliwią pozyskanie nowych podmiotów dotychczas niekorzystających z naszej oferty z uwagi na zbyt niskie kwoty limitu i gwarancji.
Równolegle z podwyższeniem kwot w gwarancjach wzmacniamy nasze zespoły gwarancyjne nowymi osobami tak, aby zapewnić Wam i naszym klientom jak najlepszy poziom obsługi.
Zasady oceny ryzyka nie ulegają zmianie. Oprócz oceny ekonomiczno–finansowej i doświadczenia klienta istotnym elementem wpływającym na warunki przedstawianej oferty będzie dbanie o utrzymanie dywersyfikacji naszego portfela gwarancji oraz jego rentowność.
Warto przypomnieć, że w obszarze gwarancji oferujemy: gwarancje kontraktowe (przetargowe, należytego wykonania, właściwego usunięcia wad i zwrotu zaliczki) oraz gwarancję środowiskową (art. 48a Ustawy o odpadach)
Zapraszamy Was do współpracy w zakresie gwarancji. Natomiast jeżeli interesują Was dodatkowe informacje dotyczące tego tematu, zapraszamy do kontaktu z Bartoszem Ornatowskim (Bartosz.Ornatowski@warta.pl).