Z życia Warty

Odpowiedzialnie z myślą o przyszłości

Dla Warty najważniejszy jest człowiek – nasi pracownicy, partnerzy biznesowi, klienci i każda osoba, na którą wpływ ma nasza działalność. Naszym głównym zadaniem jest nieść pomoc klientom w ich codziennych, nieprzewidywalnych sytuacjach. Równolegle jednak patrzymy odpowiedzialnie w przyszłość, z troską podchodząc do rozwoju naszej firmy, gospodarki oraz społeczeństwa. Prowadząc naszą działalność, myślimy bowiem o jej długofalowym wpływie na ludzi i ich otoczenie.

Dlatego też działając na rzecz rozwoju naszej firmy, pamiętamy o etycznym wymiarze naszej oferty, opartych na zaufaniu relacjach z klientami i partnerami biznesowymi, rozsądnym wykorzystywaniu zasobów oraz rozwoju naszych pracowników i współpracowników.

Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju rozwijamy w oparciu o cztery filary:

1.     Compliance i transparentność

Realizujemy działania wzmacniające zaufanie do Warty w oparciu o funkcjonujące regulacje prawne i rynkowe.

2.     Inwestycje i produkty ubezpieczeniowe

Oferujemy produkty uwzględniające zasady zrównoważonego rozwoju, mając na względzie ich przejrzystość, znaczenie dla klientów oraz łatwość ich zrozumienia.

3.     Pracownicy i środowisko pracy

Sukces naszej firmy to efekt pracy całego zespołu. Jesteśmy zaangażowanym pracodawcą, aktywnie wspierającym rozwój swoich pracowników.

4.     Codzienna działalność i etyczna współpraca

Codzienną działalność i współpracę z partnerami biznesowymi opieramy na zasadach zrównoważonego rozwoju.

Sprawdź poniżej, jakie działania realizujemy chcąc wspierać powyższe filary zrównoważonego rozwoju w Warcie.

Zrównoważony rozwój w Grupie Talanx

Jesteśmy jednocześnie częścią Grupy Talanx, jednego z największych ubezpieczycieli w Europie, który w swojej działalności uwzględnia aspekty środowiskowe, społeczne i odpowiedzialnego zarządzania w codziennej działalności biznesowej. Jako międzynarodowa grupa ubezpieczeniowa jest zaangażowana w budowę odpowiedzialnego ładu korporacyjnego, opartego na wartościach zrównoważonego rozwoju, przestrzeganiu wartości i nawiązywaniu długoterminowych relacji z klientami i partnerami handlowymi. Dlatego odpowiedzialnie patrzy w przyszłość, chcąc osiągać cele, do których się zobowiązała.

Compliance i transparentność

Nasza działalność opiera się na profesjonalnym i rzetelnym przestrzeganiu wszelkich regulacji prawnych i rynkowych. Realizujemy zadania w zakresie Compliance i Ładu korporacyjnego  w sposób odpowiedzialny i etyczny, wzmacniając zaufanie klientów do naszej firmy i rynku ubezpieczeń. Nasi pracownicy realizują projekty zgodnie z zasadami przejrzystości, skrupulatności oraz zgodności z prawem.

Na co dzień ten filar zrównoważonego rozwoju realizujemy miedzy innymi w następujących obszarach:

1.Zapewniamy różnorodność i równość szans

Naszym zdaniem, każdy powinien mieć takie same szanse rozwoju oraz awansu, i tak też działamy w Warcie, gdzie dla przykładu już osiągnęliśmy parytet płci w przypadku kadry menadżerskiej. Równość szans jest dla nas priorytetem, a polityka kadrowa opiera się na ocenie profesjonalizmu i posiadanych umiejętności.

2. Jesteśmy Compliant

Działania w tym obszarze realizujemy w oparciu o międzynarodowe wytyczne i standardy dot. Compliance. Określają one zasady pracy naszego zespołu w zakresie zgodności działalności firmy z obowiązującymi normami, rekomendacjami, regulacjami oraz standardami etycznymi w zakresie postępowania naszych pracowników. Każda osoba dostrzegająca przypadki łamania tych zasad ma możliwość ich zgłoszenia za pomocą specjalnych kanałów komunikacji (tzw. Whistleblowers).

3. Prowadzimy działania antykorupcyjne i przeciwdziałamy praniu pieniędzy

Nasi pracownicy mają jasno określone zasady dotyczące występowania konfliktu interesów, przyjmowania prezentów od kontrahentów czy zakazu przyjmowania lub oferowania łapówek. Skrupulatnie działamy również na rzecz przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu.

4. Zapewniamy ochronę danych osobowych

Bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych jest naszym priorytetem. Stosujemy przepisy RODO i wytyczne europejskich organów.

Inwestycje i produkty ubezpieczeniowe

Nasze ubezpieczenia pełnią niezwykle ważną funkcję społeczną, oferując klientom bezpieczeństwo finansowe w razie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń. Okres pandemii pokazał bardzo wyraźnie, jak szybko potrafimy dostosować się do niespodziewanych wyzwań. Dla przykładu, w odpowiedzi na oczekiwania klientów niezwłocznie poszerzyliśmy zakres naszych ubezpieczeń, tak aby obejmowały również skutki COVID-19.

To tylko jeden z przykładów, jak każdego dnia staramy się, aby nasze produkty ubezpieczeniowe odgrywały ważną rolę, ich zakres odpowiadał realnym potrzebom klientów, a warunki umowy były przejrzyste i jasne. Chcemy, aby nasze ubezpieczenia niosły długoterminową pomoc i wspierały zrównoważony rozwój. W tym celu realizujemy między innymi następujące inicjatywy:

1. Wspieramy odpowiedzialne inwestycje

Realizujemy politykę inwestycyjną biorąc pod uwagę wytyczne Talanx Responsible Investment Committee. Zakładają one między innymi ograniczenia inwestycyjne w aktywa nie spełniające kryteriów ESG. Inwestujemy również w tzw. green bonds, czyli obligacje zapewniające finansowanie projektów związanych ze zrównoważonym rozwojem, ekologią czy rozwojem energetyki niekonwencjonalnej.

2. Oferujemy produkty dopasowane do potrzeb

Przygotowując nasze ubezpieczenia i usługi rozmawiamy z naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami. Dzięki temu wiemy, jakiej ochrony potrzebują na co dzień. W efekcie oferujemy praktyczne produkty, które realnie pomagają ubezpieczonym. Dowodem na to jest również nasza pozycja lidera rynku pod względem jakości obsługi klienta.

3. Wspomagamy rozwój OZE

Aktywnie działamy na rzecz rozwoju OZE w Polsce, między innymi przygotowując specjalistyczne produkty ubezpieczeniowe, uczestnicząc w pracach rządowych na rzecz rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, czy też ubezpieczając produkcję energii z odnawialnych źródeł.

4. Wykorzystujemy prosty język komunikacji

Wprowadzamy prostą i zrozumiałą komunikację z klientami i pośrednikami. Oprócz materiałów informacyjnych, czy stron www upraszczamy również język podczas likwidacji szkód, kiedy klient szczególnie potrzebuje jasnych i precyzyjnych informacji.

Pracownicy i środowisko pracy

Czas pandemii pokazał, że największą potrzebą pracowników jest poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Warta, jako firma zachowała się odpowiedzialnie w tym okresie. Z jednej strony, pracownicy mogli czuć się bezpiecznie w związku z zapowiedzią utrzymania zatrudnienia.  Z drugiej zaś, byliśmy jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się przejść na pracę zdalną, stawiając na pierwszym miejscu zdrowie pracowników. To tylko jeden z wielu przykładów, pokazujących jak ważni dla Warty są członkowie naszego zespołu.  

W naszej firmie pracuje obecnie około 3 tys. osób. Każdej z nich staramy się zapewnić przyjazne i komfortowe warunki pracy, wspierające ich rozwój i budujące satysfakcję z pracy w tej organizacji. Ten cel realizujemy między innymi poprzez następujące inicjatywy:

1. Aktywnie rozwijamy kompetencje

Członkowie naszego zespołu mają możliwość rozwoju swoich kompetencji dzięki uczestnictwu w interdyscyplinarnych projektach czy udziału w nowoczesnych i praktycznych szkoleniach. Co roku bierze w nich udział około 2 tys. naszych pracowników.

2. Wzmacniamy zdrowie mentalne i fizyczne

W naszej firmie realizujemy programy prozdrowotne dla pracowników, takie jak np. Zdrowo Nakręceni, gdzie poruszamy tematy związane ze zdrowiem mentalnym i fizycznym. W tegorocznej, wiosennej edycji projektu wzięło już udział ponad 1,5 tys. pracowników. W ramach troski o zdrowie organizujemy pracownikom badania i szczepienia, które odbywają się w naszych biurach.

3. Realizujemy programy wyróżnień

Co roku kilkadziesiąt osób wyróżnianych jest w naszej firmie za rzetelność, samodzielność i budowanie pozytywnej atmosfery w pracy.
Co najważniejsze, każdego roku laureaci wskazywani są przez menadżerów i innych członków zespołu.

4. Budujemy wyjątkowe środowisko pracy

Opieramy naszą działalność na wyjątkowych wartościach wzmacniających przedsiębiorczość, samodzielność i odpowiedzialność, jednocześnie zapewniając pracownikom środowisko pracy wzmacniające kreatywność i współpracę.

5. Wspieramy inicjatywy społeczne

Zachęcamy i wspieramy naszych pracowników do aktywnego uczestniczenia w licznych akcjach społecznych, zarówno o zasięgu krajowym (np. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy czy Szlachetna Paczka), jak i lokalnym. 

6. Zachęcamy pracowników do wyrażania opinii

Głos członków naszego zespołu jest dla nas niezwykle ważny w dalszym rozwoju Warty. Dlatego sprawdzamy ich opinie na temat funkcjonowania firmy w cyklicznych badaniach. Z dumą możemy stwierdzić, że wyniki Warty wyróżniają się pod tym względem na tle rynku.

Codzienna działalność i etyczna współpraca

W Warcie wiemy, że nasza działalność ma wpływ na klientów, pracowników, partnerów biznesowych czy społeczności lokalne. W związku z tym, stawiamy ich w centrum naszej uwagi, starając się, aby nasze decyzje biznesowe miały pozytywny wpływ na ich przyszłość i otoczenie. W efekcie, każdego dnia tworzymy odpowiedzialną organizację, nieustannie usprawnianą na poziomie operacyjnym i działającą na rzecz zrównoważonego rozwoju całego rynku.

Nasze cele w tym obszarze realizujemy poprzez następujące inicjatywy:

1. Ograniczamy ślad węglowy z naszej działalności operacyjnej

Aktywnie działamy na rzecz ograniczenia śladu węglowego w naszej działalności. W tym celu przenosimy siedzibę firmy do biurowca spełniającego najwyższe normy środowiskowe (certyfikat  BREEAM z oceną EXCELLENCE, pełna segregacja odpadów). Realizujemy również projekt „Warta Bez Papieru”, w wyniku którego ograniczyliśmy o ponad połowę zużycie papieru. Wymieniamy także flotę aut służbowych, co pozwoli nam zredukować emisję CO2 z tego źródła o ponad 30 proc. 

2. Wzmacniamy zdalną obsługę klienta

Jesteśmy liderem rynku w zakresie wprowadzania rozwiązań zdalnej obsługi klienta. Dzięki nim, klienci mogą kupić polisy u agenta on-line, a likwidacja szkód odbywa się za pomocą nowoczesnych aplikacji, robotów czy technologii AI. Dzięki temu podnosimy zadowolenie klientów z oferowanych usług, przyśpieszając rozwiązywanie ich spraw, jednocześnie ograniczając ilość wykorzystywanego papieru oraz skalę emisji CO2.

3. Oferujemy wysoką jakość współpracy z pośrednikami

Naszą współpracę z pośrednikami biznesowymi opieramy na wzajemnym wsparciu, szacunku i profesjonalizmie. Zapewniamy im nowoczesne narzędzia pracy oraz szeroki wachlarz programów oraz  rozwiązań pozwalających rozwijać ich działalność biznesową. Jednocześnie aktywnie wspieramy ich w rozwoju kompetencji, oferując liczne cykle szkoleń, których jakość jest oceniana niezwykle wysoko.      

4. Aktywnie wspieramy walkę z COVID-19

Na początku pandemii przekazaliśmy 10 mln zł na wsparcie walki z COVID-19. Wykorzystaliśmy na ten cel między innymi środki, które miały być przeznaczone na obchody jubileuszu z okazji 100-lecia działalności naszej firmy. W zamian trafiły one do 87 szpitali i instytucji lokalnych zmagających się na co dzień ze skutkami pandemii koronawirusa.

Jak oceniasz artykuł?

Zapisz się do newslettera

Dołącz do newslettera, aby być na bieżąco z ofertą Warty oraz informacjami z rynku.

Polecane aktualności

Zobacz wszystkie aktualności