Z życia Warty

Warta ponownie nr 1 w obsłudze klienta

Osiągnięciem jest zdobycie pozycji lidera, ale jeszcze większą sztuką jest jej utrzymanie. Już po raz piąty z rzędu zajęliśmy pierwsze miejsce w zestawieniu opartym na sprawozdaniu Rzecznika Finansowego. Pokazuje ono, na które TU najrzadziej skarżyli się klienci do tej instytucji publicznej.

Jak co roku ukazało się „Sprawozdanie z działalności Rzecznika Finansowego za 2021 r. oraz uwag o stanie przestrzegania prawa i interesów klientów podmiotów rynku finansowego”. Częścią tego raportu są dane statystyczne przedstawiające m.in. liczbę wniosków do Rzecznika Finansowego, dotyczących poszczególnych Towarzystw Ubezpieczeniowych. Informacja ta jest najlepszym miernikiem jakości usług świadczonych przez ubezpieczycieli, bowiem jest to jedyne źródło obiektywnych, niezależnych i porównywalnych danych.

Warta piąty rok z rzędu jest numerem jeden w tym zestawieniu – osiągamy najmniejszy udział procentowy liczby skarg do Rzecznika Finansowego w przeliczeniu na 1 proc. udziału rynkowego.

Co więcej udaje się nam systematycznie poprawiać ten wynik. Patrząc bezpośrednio na liczbę skarg na dane Towarzystwo Ubezpieczeniowe do Rzecznika Finansowego w przeliczeniu na 1 proc. udziału rynkowego danego TU, doskonale widać jak na przestrzeni lat poprawiały się wyniki Warty (tzn. systematycznie spadała liczba skarg do Rzecznika Finansowego względem naszych udziałów rynkowych). W 2021 roku poprawiliśmy zarówno swój wynik łączny (-14 proc. r/r liczby skarg na 1 proc. udziału rynkowego) jak i wyniki w obszarze ubezpieczeń majątkowych (Non Motor, -11 proc. r/r) i komunikacyjnych (Motor, -15 proc. r/r).

W 2021 roku w zasadzie wszystkie firmy (z wyjątkiem jednej) znacznie poprawiły swoje wyniki w tym zakresie.. Można zaobserwować trend systematycznej poprawy jakości obsługi klienta  w towarzystwach ubezpieczeniowych w Polsce w ostatnich latach (łączna liczba skarg do Rzecznika Finansowego w latach 2019-2021 wyniosła 7786 w 2019 roku, 6882 w 2020 roku oraz 5785 w 2021 roku). W ubiegłym roku braliśmy pod uwagę , że  spadek liczby wniosków do Rzecznika Finansowego mógł być efektem pandemii. Jednak utrzymanie trendu spadkowego w 2021 jasno pokazuje , że to wpływ poprawy jakości usług świadczonych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe.

Analizując wyniki z 2021 r., które uzyskały poszczególne firmy można dostrzec dużą różnicę w jakości usług pomiędzy pierwszą piątką (kolejno Warta, Ergo Hestia, Generali, Allianz oraz PZU) oraz drugą piątką (kolejno Compensa, Wiener, Interrisk, Link4 oraz Uniqa). W przypadku tej drugiej grupy średnia liczba wniosków do Rzecznika Finansowego jest dwa razy większa niż w przypadku grupy pierwszej.

Założenia: W powyższych analizach i rankingach braliśmy pod uwagę 10 największych TU według składki w Dziale II Ubezpieczeń po 2021 roku. Dla 2021 roku dane dla Generali łącznie z Concordia, dane dla Uniqa łącznie z Axa, a dane dla Allianz łącznie z Aviva.

Jeżeli interesują Was dodatkowe informacje prosimy o kontakt z Pawłem Pawlikiem (pawel.pawlik@warta.pl) z Departamentu Produktów i Taryfikacji Klientów Korporacyjnych.

Jak oceniasz artykuł?

Zapisz się do newslettera

Dołącz do newslettera, aby być na bieżąco z ofertą Warty oraz informacjami z rynku.

Czytaj więcej Zwiń

Polecane aktualności

Zobacz wszystkie aktualności