Dom i mieszkanie

Jak zabezpieczyć się przed kosztownymi naprawami i utratą sprzętów AGD, RTV lub PC?

Masz w domu wartościowy sprzęt AGD, RTV i komputery? Ubezpiecz go od takich zdarzeń jak awaria, przepięcie lub kradzież. Dostosuj zakres ochrony do swoich potrzeb, aby nie ponosić później kosztów naprawy lub kosztów zakupów nowego sprzętu. Przeczytaj ten artykuł, aby poznać korzyści, jakie niosą ubezpieczenia sprzętu w domu.

Mężczyzna montuje nową pralkę i dzięki ubezpieczeniu sprzętu AGD nie martwi się jej ewentualną awarią

Z artykułu dowiesz się:

  • Ubezpieczenie sprzętu AGD, RTV i PC w ramach ubezpieczenia mieszkania – jak to działa?
  • Awaria sprzętu? Ubezpieczenie Assistance Domowy idealny do tego typu sytuacji
  • Jak ubezpieczyć sprzęt RTV, AGD i PC?
  • Ubezpieczenie sprzętu w ramach przedłużonej gwarancji – jak to działa?

Ubezpieczenie sprzętu AGD, RTV i PC w ramach ubezpieczenia mieszkania – jak to działa?

Polisa mieszkaniowa może zabezpieczać Twój sprzęt domowy w ramach ubezpieczenia mienia ruchomego. Co daje taka ochrona?

  • Ubezpieczenie AGD i RTV i PC a przepięcia elektryczne

Gdy nagły skok napięcia w sieci zniszczy Twój domowy sprzęt, ubezpieczenie mienia ruchomego w ramach polisy mieszkaniowej może pokryć straty wynikające z takiego zdarzenia.

Ochrona ubezpieczeniowa w razie przepięcia działa w dwóch wariantach – Warta Dom i Warta Dom Komfort.

  • Ubezpieczenie sprzętu w domu a włamanie i kradzież

Jeśli ktoś włamie się do Twojego mieszkania i ukradnie bądź zniszczy sprzęt AGD, RTV lub komputerowy, ubezpieczenie mienia ruchomego w ramach polisy mieszkaniowej Warty pozwala uzyskać odszkodowanie za poniesione straty. 

Ochrona ubezpieczeniowa w razie kradzieży i włamania jest dostępna w wariancie Warta Dom Komfort. W przypadku Warta Dom ubezpieczenie na wypadek włamania jest dodatkową opcją.

Przeczytaj: Co zrobić po włamaniu do domu lub mieszkania?

  • Dodatkowe ubezpieczenie sprzętu AGD – ochrona płyty grzewczej w razie stłuczenia

W ramach ubezpieczenia domu lub lokalu masz również ochronę w razie stłuczenia ceramicznych lub szklanych płyt grzewczych. W razie ich przypadkowego uszkodzenia, np. przez upuszczenie ciężkiego przedmiotu, ubezpieczyciel pokryje koszty naprawy lub wymiany zniszczonej płyty. 

Ochrona dostępna jest zarówno w wariancie stłuczenia Standard, jak i Komfort.

Przeczytaj: Jak zabezpieczyć się przed pożarem w domu?

Awaria sprzętu? Ubezpieczenie Assistance Domowy idealny do tego typu sytuacji

Gdy zepsuje się pralka, telewizor czy komputer, nie musisz od razu szukać serwisu na własną rękę. Jeśli wykupisz Assistance w wersji Komfort, będziesz mógł otrzymać wsparcie specjalisty w naprawie sprzętu.

W ramach tej usługi Warta organizuje i pokrywa koszty dojazdu oraz robocizny serwisanta, a także części zamiennych – do 500 zł. Limit na jedną naprawę to aż 2 000 zł. Ochroną objęty jest m.in. sprzęt kuchenny, pralki, suszarki, lodówki, ekspresy do kawy, a także telewizory, laptopy i tablety – pod warunkiem, że nie mają więcej niż 8 lat i znajdują się w miejscu ubezpieczenia.

Przeczytaj: Jak zgłosić szkodę mieszkaniową w Warcie i jak prawidłowo wykonać zdjęcia?

Jak ubezpieczyć sprzęt RTV, AGD i PC?

Zakup ubezpieczenia mienia ruchomego z pakietem Assistance jest bardzo prosty. Wszystko możesz zorganizować bez wychodzenia z domu. Włącz kalkulator ubezpieczenia mieszkania, podaj wymagane dane i sprawdź ofertę przygotowaną dla Ciebie. 

Zwróć uwagę, że jeśli chcesz, aby ochrona obejmowała ubezpieczenie ruchomości domowych oraz Assistance na naprawę sprzętu, potrzebujesz ubezpieczenia w wersji Komfort. 

Wolisz, żeby ktoś pomógł Ci z wyborem najlepszego dla siebie pakietu? Skontaktuj się z Doradcą telefonicznie (nr tel.: +48 501 276 275) lub znajdź Agenta Warty w swojej okolicy. 

Oblicz składkę

Ubezpieczenie sprzętu w ramach przedłużonej gwarancji – jak to działa?

W Polsce najczęściej możesz spotkać się z dwuletnim okresem gwarancji udzielanej przez producenta przy zakupie sprzętu AGD, RTV czy PC. W tym czasie producent zobowiązuje się do naprawy sprzedanego produktu, jeśli uległ on awarii i nie działa, jak powinien. Producent przy udzieleniu gwarancji powinien określić w jasny sposób zasady korzystania z zakupionego towaru. Wspomniane informacje muszą być zrozumiałe i nie mogą doprowadzić do wprowadzenia w błąd nabywcy. Po zakończeniu wspomnianego okresu gwarancji ewentualne naprawy zakupionego sprzętu leżą już po Twojej stronie. 

Mając na uwadze wygodę i ochronę swoich klientów, firmy ubezpieczeniowe oferują rozwiązania, które chronią konsumentów przed kosztami napraw sprzętu po gwarancji producenta (tzw. przedłużona gwarancja). Takie ubezpieczenie możesz zawrzeć przy zakupie konkretnego sprzętu już w sklepie (stacjonarnie lub online), natomiast zaczyna ono działać po tym, jak skończy się ochrona udzielona przez gwarancję.

Więcej na temat ubezpieczeń Warty oferowanych w sklepach partnerskich znajdziesz w zakładce Banacassurance i Affinity.

Jak oceniasz artykuł?
Sprawdź cenę ubezpieczenia domu lub mieszkania
Co chcesz ubezpieczyć?
Zaznacz co chcesz ubezpieczyć
Oblicz składkę

Polecane porady

Zobacz wszystkie porady