Druga opinia medyczna

  • analiza i weryfikacja Twojej diagnozy przez światowych ekspertów medycznych 
  • opracowanie planu i wskazanie dostępnych metod leczenia 
  • organizacja i pokrycie kosztów wydania drugiej opinii 

Zostaw numer – oddzwonimy

Nieprawidłowy numer telefonu.
To pole jest wymagane. Uzupełnij je.
To pole jest wymagane. Uzupełnij je.
Zły format kodu pocztowego.

* Administratorem danych osobowych jest TUiR „Warta” S.A. oraz TUnŻ „Warta” S.A. i będą one służyły do obsługi zgłoszenia. Więcej informacji o zasadach przetwarzania kliknij tutaj

O ubezpieczeniu

Druga opinia medyczna to ubezpieczenie będące ważnym wsparciem w procesie leczenia:

  • nie tracisz czasu na szukanie dostępnych metod leczenia,

  • możesz skupić się na leczeniu, z poczuciem że Twoja diagnoza oraz plan leczenia są właściwe,

  • uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania związane z procesem leczenia i rokowaniami.

Dla kogo ubezpieczenie

Kiedy działa ubezpieczenie

  • Z Drugiej opinii medycznej skorzystasz, kiedy choroba (Twoja lub dziecka) została zdiagnozowana w trakcie trwania naszej ochrony.
  • Warta przetłumaczy dokumenty,  przekaże do lekarza konsultanta specjalizującego się w leczeniu danego przypadku w wybranej placówce zagranicznej. Dodatkowo, Twój lekarz prowadzący może się skonsultować z lekarzem wydającym opinię aby omówić szczegóły i kontynuować z Tobą wskazany proces leczenia. 
Ważne

W Drugiej opinii medycznej stosowany jest otwarty katalog chorób, wystarczy że choroba jest sklasyfikowana w „Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych” i zdiagnozowana w okresie udzielania ochrony ubezpieczeniowej. Odpowiedzialność Warty nie obejmuje kosztu wizyt lekarskich i badań diagnostycznych zaleconych w Drugiej opinii medycznej lub niezbędnych do jej sporządzenia.

Co zyskujesz

Kiedy nie działa ubezpieczenie

  • Nie będzie można skorzystać z drugiej opinii medycznej, jeżeli choroba (Twoja lub dziecka) została zdiagnozowana przed zawarciem umowy lub w pierwszych 90 dniach umowy ubezpieczenia.

Krok po kroku - proces uzyskania drugiej opinii medycznej

1

Ubezpieczony zgłasza się do Warty

Ubezpieczony kontaktuje się z Centrum Obsługi Ubezpieczenia Warta (COU Warta)
tel.  22 458 46 47 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora).

2

Warta weryfikuje ubezpieczonego

COU Warta weryfikuje ubezpieczonego i potwierdza odpowiedzialność Warty. 

3

Ubezpieczony przesyła dokumentację medyczną

Ubezpieczony przesyła dokumentację dotyczącą zdiagnozowanej choroby (np. kartę leczenia szpitalnego) na wskazany adres/adres e-mail.

4

Warta weryfikuje dokumentację i wskazuje ośrodki medyczne

COU Warta weryfikuje otrzymaną dokumentację i wskazuje 3 wiodące ośrodki medyczne za granicą specjalizujące się w leczeniu zdiagnozowanej choroby.

5

Ubezpieczony wybiera ośrodek medyczny

Ubezpieczony wybiera jeden ośrodek medyczny, który ma przygotować drugą opinię medyczną, spośród 3 zaproponowanych przez COU Warta.

6

Warta tłumaczy dokumentację medyczną i przekazuje do wybranego ośrodka

COU Warta dokonuje tłumaczenia dokumentacji medycznej na właściwy język. Dane ubezpieczonego są w tłumaczeniu zanonimizowane. Przetłumaczona dokumentacja zostaje przekazana do ośrodka medycznego, który został wybrany przez Ubezpieczonego.

7

Ośrodek wydaje drugą opinię medyczną

Wiodący Ośrodek Kliniczny wydaje drugą opinię medyczną oraz przekazuje ją do COU Warta.

8

Warta przekazuje Ubezpieczonemu opinię medyczną

COU Warta przekazuje Ubezpieczonemu przetłumaczoną na język polski drugą opinię medyczną.

Uzupełniające ubezpieczenia

Najczęściej zadawane pytania o ubezpieczenie

W jakim języku otrzymam drugą opinię medyczną?

Niezależnie w jakim kraju zostanie sporządzona druga opinia dotycząca Twojej choroby, przetłumaczymy ją dla Ciebie na język polski.

Jak zgłosić świadczenie?

W celu skorzystania z drugiej opinii medycznej należy skontaktować się telefonicznie z Infolinią Warty.

Jakie choroby mogą być przedmiotem drugiej opinii medycznej?

Możesz zgłosić się z każdą chorobą wykazaną w Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (Klasyfikacja ICD). Druga opinia medyczna może zostać sporządzona zarówno do złamań, oparzeń, jak również do choroby wieńcowej czy nowotworu.

Co zawiera Druga Opinia Medyczna?

To opinia lekarza, która weryfikuje postawioną wcześniej diagnozę i leczenie oraz zawiera propozycję ewentualnej modyfikacji planu leczenia. To kompleksowa analiza Twojego obecnego stanu zdrowia.

Czy w pierwszych 90 dniach umowy będę mógł skorzystać z drugiej opinii medycznej?

Tak, jeżeli ubiegasz się o drugą opinie medyczną w związku z wypadkiem.

Kto jest odpowiedzialny za dostarczenie drugiej opinii medycznej?

Warta dostarczy drugą opinię medyczną Tobie lub Twojemu lekarzowi.

Z ilu świadczeń możesz skorzystać w ramach Drugiej opinii medycznej?

Jako Ubezpieczony masz prawo do jednego świadczenia z tytułu drugiej opinii medycznej w stosunku do tego samego rozpoznania. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia potwierdzonego nowymi wynikami badań diagnostycznych, na wniosek ubezpieczonego przysługuje kolejna druga opinia medyczna.

Kto może skorzystać z Drugiej opinii medycznej?

Z ubezpieczenia możesz skorzystać Ty lub Twoje dziecko.

Zobacz więcej Zwiń

Przydatne dokumenty

Może zainteresuje Cię również

Porady

Druga opinia medyczna - czym jest i co warto wiedzieć?

Druga Opinia Medyczna to dodatkowe ubezpieczenie umożliwiające skonsultowanie postawionej diagnozy lekarskiej i planu leczenia u lekarza konsultanta za granicą. Oferowane jest wraz z polisą na życie.