O ubezpieczeniu
Druga opinia medyczna to ubezpieczenie będące ważnym wsparciem w procesie leczenia:
-
nie tracisz czasu na szukanie dostępnych metod leczenia,
-
możesz skupić się na leczeniu, z poczuciem że Twoja diagnoza oraz plan leczenia są właściwe,
-
uzyskasz odpowiedzi na swoje pytania związane z procesem leczenia i rokowaniami.
Dla kogo ubezpieczenie
Dla Ciebie
Dla Twojego dziecka
Kiedy działa ubezpieczenie
- Z Drugiej opinii medycznej skorzystasz, kiedy choroba (Twoja lub dziecka) została zdiagnozowana w trakcie trwania naszej ochrony.
- Warta przetłumaczy dokumenty, przekaże do lekarza konsultanta specjalizującego się w leczeniu danego przypadku w wybranej placówce zagranicznej. Dodatkowo, Twój lekarz prowadzący może się skonsultować z lekarzem wydającym opinię aby omówić szczegóły i kontynuować z Tobą wskazany proces leczenia.
W Drugiej opinii medycznej stosowany jest otwarty katalog chorób, wystarczy że choroba jest sklasyfikowana w „Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych” i zdiagnozowana w okresie udzielania ochrony ubezpieczeniowej. Odpowiedzialność Warty nie obejmuje kosztu wizyt lekarskich i badań diagnostycznych zaleconych w Drugiej opinii medycznej lub niezbędnych do jej sporządzenia.
Co zyskujesz
Pomoc specjalistów w procesie leczenia
Drugą opinię medyczną pozwalającą zweryfikować diagnozę i ustalić plan leczenia z lekarzami z międzynarodowych klinik specjalizujących się w leczeniu danego przypadku.
Poczucie bezpieczeństwa
Spokój psychiczny i pewność do podejmowanych decyzji dotyczących dalszego leczenia dzięki konsultacji z lekarzami na całym świecie.
Kiedy nie działa ubezpieczenie
- Nie będzie można skorzystać z drugiej opinii medycznej, jeżeli choroba (Twoja lub dziecka) została zdiagnozowana przed zawarciem umowy lub w pierwszych 90 dniach umowy ubezpieczenia.
Krok po kroku - proces uzyskania drugiej opinii medycznej
Ubezpieczony zgłasza się do Warty
Ubezpieczony kontaktuje się z Centrum Obsługi Ubezpieczenia Warta (COU Warta)
tel. 22 458 46 47 (koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora).
Warta weryfikuje ubezpieczonego
COU Warta weryfikuje ubezpieczonego i potwierdza odpowiedzialność Warty.
Ubezpieczony przesyła dokumentację medyczną
Ubezpieczony przesyła dokumentację dotyczącą zdiagnozowanej choroby (np. kartę leczenia szpitalnego) na wskazany adres/adres e-mail.
Warta weryfikuje dokumentację i wskazuje ośrodki medyczne
COU Warta weryfikuje otrzymaną dokumentację i wskazuje 3 wiodące ośrodki medyczne za granicą specjalizujące się w leczeniu zdiagnozowanej choroby.
Ubezpieczony wybiera ośrodek medyczny
Ubezpieczony wybiera jeden ośrodek medyczny, który ma przygotować drugą opinię medyczną, spośród 3 zaproponowanych przez COU Warta.
Warta tłumaczy dokumentację medyczną i przekazuje do wybranego ośrodka
COU Warta dokonuje tłumaczenia dokumentacji medycznej na właściwy język. Dane ubezpieczonego są w tłumaczeniu zanonimizowane. Przetłumaczona dokumentacja zostaje przekazana do ośrodka medycznego, który został wybrany przez Ubezpieczonego.
Ośrodek wydaje drugą opinię medyczną
Wiodący Ośrodek Kliniczny wydaje drugą opinię medyczną oraz przekazuje ją do COU Warta.
Warta przekazuje Ubezpieczonemu opinię medyczną
COU Warta przekazuje Ubezpieczonemu przetłumaczoną na język polski drugą opinię medyczną.
Uzupełniające ubezpieczenia
Najczęściej zadawane pytania o ubezpieczenie
Niezależnie w jakim kraju zostanie sporządzona druga opinia dotycząca Twojej choroby, przetłumaczymy ją dla Ciebie na język polski.
W celu skorzystania z drugiej opinii medycznej należy skontaktować się telefonicznie z Infolinią Warty.
Możesz zgłosić się z każdą chorobą wykazaną w Międzynarodowej Statystycznej Klasyfikacji Chorób i Problemów Zdrowotnych (Klasyfikacja ICD). Druga opinia medyczna może zostać sporządzona zarówno do złamań, oparzeń, jak również do choroby wieńcowej czy nowotworu.
To opinia lekarza, która weryfikuje postawioną wcześniej diagnozę i leczenie oraz zawiera propozycję ewentualnej modyfikacji planu leczenia. To kompleksowa analiza Twojego obecnego stanu zdrowia.
Tak, jeżeli ubiegasz się o drugą opinie medyczną w związku z wypadkiem.
Warta dostarczy drugą opinię medyczną Tobie lub Twojemu lekarzowi.
Jako Ubezpieczony masz prawo do jednego świadczenia z tytułu drugiej opinii medycznej w stosunku do tego samego rozpoznania. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia potwierdzonego nowymi wynikami badań diagnostycznych, na wniosek ubezpieczonego przysługuje kolejna druga opinia medyczna.
Z ubezpieczenia możesz skorzystać Ty lub Twoje dziecko.