Produkty

Zgłoszenie szkody przez Portal dla Brokera

Z końcem czerwca każdemu użytkownikowi Portalu dla Brokera udostępnimy nową funkcjonalność - zgłoszenie szkody. Formularz zgłoszenia szkody został dostosowany do specyfiki ubezpieczeń korporacyjnych, by broker miał możliwość w uporządkowany sposób przekazać wszystkie niezbędne informacje o powstałej szkodzie klienta.

W aplikacji Portal dla Brokerów w lewym pasku menu z końcem czerwca zostanie udostępniona nowa funkcjonalność „Szkody”. Po jej naciśnięciu użytkownikowi prezentuje się lista zgłoszonych przez niego szkód i wyszukiwarka, która pozwala znaleźć zgłoszenia szkód po numerze polisy. By zgłosić szkodę, należy wykorzystać na wyszukiwarce szkód przycisk „Zgłoś szkodę” bądź przycisk o tej samej nazwie na szczegółach polisy, gdy użytkownik korzysta z zakładki „Polisy”. Podgląd szkody będzie możliwy 3 lata od daty jej zgłoszenia, co pozwoli użytkownikowi w tym okresie powrócić do zawartych w niej informacji czy pobrania załączonych wcześniej dokumentów szkodowych. 
 

Cały proces jest bardzo prosty i intuicyjny. Zresztą sami zobaczcie, w jaki sposób przebiega proces zgłaszania szkód w Portalu dla Brokera!
 


Jakie korzyści dla brokerów przynosi nowa funkcjonalność zgłoszenia szkód przez Portal dla Brokera?

  • Przyspieszenie procesu likwidacji szkód – dzięki dostosowaniu zakresu informacji do specyfiki ubezpieczeń korporacyjnych oraz zebraniu na formularzu kompletu niezbędnych informacji, możliwa jest bezbłędna rejestracja szkody (bez konieczności uzupełniania informacji) oraz szybkie przypisanie właściwego (pod względem merytorycznym) opiekuna szkody;
  • Możliwość przekazania całości dokumentacji w jednym kroku – poprzez Portal dla Brokera można załączyć dokumenty o łącznej wielkości do 1 GB (100 MB na pojedynczy plik), więc w przypadku zgłoszeń z większą ilością dokumentacji nie ma konieczności dzielenia komunikacji na wiele e-maili;
  • Brak konieczności szyfrowania („hasłowania”) przesyłanych dokumentów – ze względu m.in. na tajemnicę ubezpieczeniową oraz dane osobowe, komunikacja poprzez e-maile co do zasady wymaga zastosowania dodatkowego zabezpieczenia przesyłanych dokumentów hasłami (a samo hasło powinno być przekazane odrębnym kanałem komunikacji); w przypadku Portalu dla Brokera mamy do czynienia z bezpiecznym kanałem komunikacji z Wartą i nie ma potrzeby dodatkowego „hasłowania” dokumentów.
     

Funkcjonalności Portalu dla Brokera związane z obsługą szkód będą systematycznie rozwijane. Już wkrótce widok listy szkód zostanie rozszerzony o numer sprawy, informacje o opiekunie szkody czy aktualny status procesu likwidacji. W kolejnym kroku będziemy budować pełną funkcjonalność obsługi szkody przez Portal dla Brokera (np. bieżące informacje dla użytkownika Portalu dla Brokera o brakujących dokumentach niezbędnych do prawidłowego procesowania zgłoszenia szkody; możliwość załączania dokumentów; wymiana informacji z opiekunem szkody, itp.). 

Wkrótce chcemy również umożliwić kancelariom brokerskim wykorzystanie przygotowanej funkcjonalności obsługi szkód (oraz innych funkcjonalności Portalu dla Brokera) w ich systemach wewnętrznych poprzez API. Taka integracja umożliwi naszym partnerom większy komfort i zwiększy efektywność pracy brokerów.

Stale pracujemy nad rozwojem wszystkich funkcjonalności Portalu dla Brokerów. Już dziś portal pozwala m.in. na rozliczenia prowizyjne z brokerami, dostęp do dokumentów (polisy, raporty, etc.), przekazywanie dokumentacji przekraczającej możliwości skrzynek mailowych (tzw. Wrzutnia), samodzielne przygotowanie oferty i wystawienie polisy dla OC Zawodowej Przewoźnika Drogowego, czy wsparcie aktualizacji sum ubezpieczeń (tzw. Kalkulator Szacowania Wartości). 

Dalsze  funkcjonalności, nad jakimi aktualnie pracujemy, to m.in.: kolejne produkty do samodzielnego ofertowania (np. OC Zawodowa, Cargo Jednostkowe, OC Operatora Transportowego czy Ubezpieczenie Maszyn i Urządzeń Budowlanych), obsługa umów (m.in. flotowych, umów cargo), automatyczne zaświadczenia szkodowe, monitoring realizacji zaleceń kluczowych (pomoc dla brokerów i klientów w zarządzaniu ryzykiem). Mamy nadzieję, że przyszłe udoskonalenia Portalu dla Brokera będą dużym wsparciem dla pracowników kancelarii brokerskich.
 

Jeżeli interesują Was dodatkowe informacje na temat Portalu dla Brokera, prosimy o kontakt z Patrycją Mierzejewską (patrycja.mierzejewska@warta.pl) bądź zachęcamy do wysyłania zapytań na kontakt.broker@warta.pl.
 

Jak oceniasz artykuł?

Zapisz się do newslettera

Dołącz do newslettera, aby być na bieżąco z ofertą Warty oraz informacjami z rynku.

Czytaj więcej Zwiń

Polecane aktualności

Zobacz wszystkie aktualności